Pas geleden was er een topic wat over de bardruk ging van de Cabrinha Xbow1.
Ik zelf heb de Xbow2 en die is op een aantal dingen na qau besturing het zelfde.
Nu heb ik zelf tegenwoordig alleen maar kites die 1:1 zijn, ik wou dus graag mijn
Xbow2 ook op 1:1 hebben. Nu had afgelopen week de tijd om een beetje te experimenteren.
Hier een foto van een Contra, die heeft op verschillende afmetingen na de zelfde
bridle als de Xbow2 die ik aangepast hebt. Op deze foto is het zwarte gedeelte
de nieuwe bridle die ik erop gemaakt heb. Het rode gedeelte heb ik er tussen uit gehaalt.
Hier een paar foto's van mijn aangepast Xbow2.
Om dit mogelijk te maken heb ik de bar ook aan moeten passen. Deze is nu 1:1 geworden.
Hier zal ik proberen morgen foto's van te maken.
Ik heb de kite getest in weinig wind, net genoeg zodat die in de lucht kon blijven. Ik moet
de precieze lengte van de bridle voor de stuur lijnen nog bepalen zodat de kite van gepowerd
niet gaat stallen. Maar dat moet ik met meer wind doen. Voor de rest stuurde de kite ech veel
sneller als voorheen en vertoonde hij ook geen vervorming nu die is aangepast.
In princiepe is dit voor elke kite mogelijk om te proberen mits die de zelfde set-up heeft als
deze Cabrinha kite. Denk hier aan de Airush Halo, Slingshot Turbo Diesel 1/2/3 en er zullen nog
vast wel een paar kites zijn die dit ook hebben.
Mocht er bij iemand iets fout gaan met een kite die je aan het ombouwen bent of omgebouwd
heb