self land lanch
kitesessies totalen:
laatste kitesessie:
Reacties
Nee, ken niet precies de bar van de bandit, maar uithaken is zeer verstandig.
Meeste hybrids/delta's kan je de powerlijnen ook aantrekken met een lusje (1 of 2) boven de depowerstrap of eind van de depowerlijn.
Kite in de hoek zetten boven t strand/gras, depoweren, uithaken en linker of rechter (afhankelijk van welke kant je land) power lijn flink aantrekken.
(geen trucje voor beginners btw)
Gewijzigd door: wazzaah - 5 mei, 2012 (20:22) [7.37%]
Seven Oceans - Vari Kites NL - www.sevenoceans.nl - CamOne Infinity
kitesessies totalen:
laatste kitesessie:
Quote: wazzaah - 5 mei, 2012 (20:15)
Nee, ken niet precies de bar van de bandit, maar uithaken is zeer verstandig.Meeste hybrids/delta's kan je de powerlijnen ook aantrekken met een lusje (1 of 2) boven de depowerstrap of eind van de depowerlijn.Kite in de hoek zetten boven t strand/gras, depoweren, uithaken en linker of rechter (afhankelijk van welke kant je land) power lijn flink aantrekken.(geen trucje voor beginners btw)
met mindere wind valt hij nog wel makkelijk maar op het strand wil hij maar niet vallen en moet ik iemand roepen
kitesessies totalen:
laatste kitesessie:
Als je een van de powerlijnen beet hebt moet ie in principe goed vallen, soms maakt ie nog een extra draai maar zolang je uitgehaakt bent en flink aan de powerlijn trekt komt het wel goed.
Anders gewoon iemand roepen
Heb ff naar wat F-one barren gekeken en volgens mij werkt het powerlijn trucje aantrekken daar niet bij
kitesessies totalen:
laatste kitesessie:
moet je doen met een strand vol schelpjes.
Quote: luukie - 5 mei, 2012 (20:48)
moet je doen met een strand vol schelpjes.
haha hier liep ik achteruit omdat de wind een beetje weg was, maar op het strant met meer wind draait hij vanzelf :P
kitesessies totalen:
laatste kitesessie:
@Thekiteboy1, ik sluit me aan bij Wazzaah. Als je geen mogelijkheden hebt om iemand met kite-ervaring je kite aan te laten pakken, haal dan (vanuit de positie dat de kite op een wingtip rust op 3 of 9 uur) de bovenste powerlijn een stuk (1 a 2 meter) in. Nu lijkt het meer een mazzeltje dat tie precies goed valt.
@Wazzaah: (off topic, sorry), kun jij het Hanglos-effect gevraagd (Caravan voor NKV) sticky maken? Alvast bedankt!
Mooi om te zien dat jij met zo weinig wind op gras kunt flyboarden

!
Gewijzigd door: geloof - 5 mei, 2012 (21:21) [17.73%]juniorkiteboards.com | kiteventure.nl | Ozone | Liquid Force | F-one
Quote: geloof - 5 mei, 2012 (21:16)
@Thekiteboy1, ik sluit me aan bij Wazzaah. Als je geen mogelijkheden hebt om iemand met kite-ervaring je kite aan te laten pakken, haal dan (vanuit de positie dat de kite op een wingtip rust op 3 of 9 uur) de bovenste powerlijn een stuk (1 a 2 meter) in. Nu lijkt het meer een mazzeltje dat tie precies goed valt.@Wazzaah: (off topic, sorry), kun jij het Hanglos-effect gevraagd (Caravan voor NKV) sticky maken? Alvast bedankt!Mooi om te zien dat jij met zo weinig wind op gras kunt flyboarden!
okee thxx voor de tip
kitesessies totalen:
laatste kitesessie:
kan prima zo ;)
Jullie vergeten allemaal
HAAK UIT!!! en ga dan de bovenlijn inhalen mocht het fout gaan laat je gewoon los en klapt je kite op safetey!
Dus -> Kite laten staan op de wingtip
-> Zorg dat je leash op de normale safety staat.
-> Haak uit
-> Haal je bovenste voorlijn in
-> Kan ook met veel wind maar zorg dan dat je NEVER NOOIT je lijn loslaat tot je helemaal bij je kite bent
Visit Nederland-kite.nl & www.fluidkiteboarding.nl & www.arise-wear.com
kitesessies totalen:
laatste kitesessie:
en jij moet beter lezen nature

kitesessies totalen:
laatste kitesessie:
Gewoon beetje sociaal zijn en vragen of iemand je kite aanpakt.
Advertentieruimte te huur/koop
kitesessies totalen:
laatste kitesessie:
Ik denk dat het wel handig is om te weten hoe het moet. Als er andere kiters bij zijn vraag ik die natuurlijk het liefste maar ik heb ook al een keer meegemaakt dat er iemand (die mijn hand op m'n hoofd gebaar direct begreep) naar mijn lijnen sprong en de vlieger daardoor recht door de powerzone weer de lucht in schoot

kitesessies totalen:
laatste kitesessie:
Als je zelf je kite wil landen kan je het beste je kite in de hoek van het windvenster zetten, op 3 of 9u, op de grond. Dan haak je uit en maak je je leash en chickenloop aan een zandzak / bankje / prullenbak vast en loop je op je gemakkie naar je kite toe.
Je moet nooit van je leven een lijn beet willen pakken, als je kite terug zakt in het windvenster en weer naar de rand vliegt kan hij - zelfs gedepowered / met de bar van je af - genoeg kracht maken om je vinger er af te snijden. Een bekende KH-er kan hier over meepraten.!!
zoek een paaltje en doe daar je safty aan vast... zet je vlieger in de hoek van het windvenster ... uithaken en klaaaar
flywave north naish mystic
kitesessies totalen:
laatste kitesessie:
Quote: onno - 6 mei, 2012 (11:15)
zoek een paaltje en doe daar je safty aan vast... zet je vlieger in de hoek van het windvenster ... uithaken en klaaaar
en als er geen paaltjes zijn

kitesessies totalen:
laatste kitesessie:
Quote: thekiteboy1 - 6 mei, 2012 (12:42)
Quote: onno - 6 mei, 2012 (11:15)zoek een paaltje en doe daar je safty aan vast... zet je vlieger in de hoek van het windvenster ... uithaken en klaaaaren als er geen paaltjes zijn
iemand vragen, zo moeilijk is dat toch niet.
Advertentieruimte te huur/koop
kitesessies totalen:
laatste kitesessie:
Quote: thekiteboy1 - 6 mei, 2012 (12:42)
Quote: onno - 6 mei, 2012 (11:15)zoek een paaltje en doe daar je safty aan vast... zet je vlieger in de hoek van het windvenster ... uithaken en klaaaaren als er geen paaltjes zijn
Iemand zoeken om daar je safety aan vast te maken, vlieger in de hoek van 't windvenster en dan uithaken?

kitesessies totalen:
laatste kitesessie:
Het in je eentje starten en landen blijft altijd een tricky toestand. Zolang je daar vragen over hebt is het überhaupt geen optie om in je eentje op het water te staan. In je eentje is eigenlijk nooit een goede optie, hoe ervaren je ook bent er kan altijd wat fout gaan en dan heb je je maatje / die andere kitesurfer/ mensen op de kant , hard nodig... Daarbij natuurlijk ook het gegeven dat kitesurfen in je uppie voor veel mensen geen zak aan is.
Daarbij moet je niet vergeten dat er een groot verschil is tussen de omstandigheden op de diverse locaties. Zit je op een verlaten stuk strand ( is het wel verstandig om in je uppie het water op te gaan? ) met voldoende ruimte of zit je op een binnenwaterlocatie met minimale ruimte op de kant.
Voor mij geldt ( in die uitzonderlijke situatie dat ik alleen naar het water ga) de regel : Wat kan er fout gaan, wat gebeurd er met m'n vlieger / met mij , als het fout gaat. Obstakels downwind, bomen, huisjes, strandtent, stenen, gezinnetjs die op het strand zitten , enz. Ik heb al meerdere keren "wereldsessies" overgeslagen omdat ik m'n uppie op de kant stond en het self launchen / landen geen echte optie was.
Voor het "in je eentje landen van je vlieger" is een safety uiteindelijk de beste oplossing ............
Ben jij al lid van de NKV? www.kitesurfvereniging.nl
Volgens mij wil Thekiteboy1 vooral ook bij hem in de achtertuin oefenen met zijn inflatable en vraagt tie hier advies. Paaltjes zullen wellicht voorzien zijn van prikkeldraad en geen optie om de kite aan vast te maken. Daarnaast zal de gemiddelde omstander weinig verstand hebben van het assisteren bij het starten en landen van een inflatable. Safety trekken is altijd een goede optie natuurlijk als je alleen aan het oefenen bent in een weiland.
juniorkiteboards.com | kiteventure.nl | Ozone | Liquid Force | F-one
Ben het met het eerste stukje niet helemaal eens, Tom. Het lijkt me juist prima dat iemand hier om advies vraagt vwb sololanden en starten. Hoewel je deze situaties moet vermijden kan je er natuurlijk toch onverwacht mee te maken krijgen. (tijdens een downwinder waar iets mis gaat , of je kitemaatje is door wat voor reden dan ook niet in staat je te helpen...) Dan is het wel fijn als je weet wat je moet doen. Probleem blijft wel dat er soms weinig obstakels op het strand zijn die je kunt gebruiken om je leash/ chickenloop aan te bevestigen. kan me ook voorstellen dat 30+knopen of 15 knopen een belangrijk verschil maakt. Ik heb deze situaties zelf nooit meegemaakt, maar zou ook niet precies weten wat dan het verstandigst is.
Voor het eenzaam landen is het landen in het water ook een oplossing - dat gaat alleen goed als je in het ondiepe water kunt staan en kunt uitkhaken. Doordat de kite wat aan het water 'plakt' en zwaarder wordt vanwege het water is er wat tijd voordat die over het strand begint te schuiven / rollen.
Voeg Reactie toe